
KÖPVILLKOR
INFORMATION & VILLKOR
När du genomför en order hos BERO Rid & Sport webbshop så godkänner du våra köpvillkor. Om du inte hittar den information du söker, så är du välkommen att kontakta oss via telefon 070-693 90 55 eller e-post info@berorid.se.
FÖRETAGSINFORMATION
Innehållet i denna webbutik tillhandahålls, uppdateras och hanteras av följande företag:
BERO Rid & Sport
Organisationsnummer: 916643-3962
Telefonnummer: 070-693 90 55
E-postadress: info@berorid.se
BETALNING & PRISER
Alla priser är dagsaktuella och kan komma att ändras i framtiden. Individuellt och aktuellt totalpris för din beställning summeras i kassan, inklusive eventuella avgifter för frakt och betalning, samt moms.
Vi erbjuder följande betalsätt:
-
Kortbetalning
-
Faktura
-
Swish
LEVERANS
Vi erbjuder följande leveransmetoder:
-
DHL Servicepoint
-
Hämta själv på Stall Granby Gård, Össeby-Granby Vallentuna, efter överenskommelse om tid.
Villkor för leverans anges även i kassan under respektive leveranssätt. Vid beställning av sadel är leveranstiden normalt 8-10 veckor. Om en artikel har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive artikel. Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt vi kan för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen, exempelvis då vår leverantör eller speditör inte kan fullfölja deras åtagande till oss. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
PROV AV DEMO-SADEL INFÖR EVENTUELLT KÖP
Om du vill prova en demo-sadel tar vi ut en sadelhyra på 100kr som gäller för prov i 7 dagar. Vill du hyra/prova sadeln längre behöver du kolla av med oss att det är ok. Hyra för sadeln blir då 50kr/dag, detta gäller även sadlar som returneras efter den överenskomna tiden.
Bestämmer du dig för att köpa sadeln efter prov tas ingen hyra ut!
Vid prov av demo-sadel lägger du en beställning på en ny sadel av samma modell i webbshoppen. Ange det betalningsalternativ som du vill använda om du ska behålla sadeln. Du kan prova sadeln i lugn och ro hemma under 7 dagar. Om den inte passar så kan du returnera den i samma kartong med bifogad retursedel. Du kommer i så fall att bli debiterad för frakt tur och retur 590kr.
OBS! Kreditupplysning tas och vi skickar endast till din bokföringsadress.
ÅNGERRÄTT & RETURER
Enligt distansavtalslagen har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla från den dag du mottager dina varor eller väsentlig del av denna. Du får naturligtvis packa upp varan och prova den. Tänk på att för att de returnerade produkterna ska kunna anses som oanvända måste dessa vara i väsentligt oförändrat skick. När använda varor returneras kommer vi göra en värdeutvärdering av varan. Vid nyttjande av ångerrätten är kunden ansvarig för returkostnad samt att varan kommer fram hel. Om kunden önskar byta till annan vara så debiteras fraktavgift. Ingen ångerrätt gäller på rea-varor eller begagnade varor.
Kontakta oss alltid vid returer.
REKLAMATION
Vill du reklamera en vara, vänligen kontakta oss snarast möjligt. Du har rätt att reklamera en skadad eller felaktig vara inom 3 år, under förutsättning att varan var felaktig vid leveranstillfället. Vi uppmanar till att reklamera omgående efter att felet upptäckts. 2 månader anses alltid som skälig tid för anmälan. Transportskada skall genast anmälas till DHL eller dess ombud vid utkvitteringen. Skicka inga byten eller reklamationer utan att först kontakta oss. Om vi godkänner reklamationen, förbehåller vi oss rätten att i första hand reparera varan. Om detta inte är möjligt skickar vi en ny vara. Skulle varan vara slut, återbetalar vi köpesumman och de ev. fraktavgifter som du haft i samband med reklamationen, inom 14 dagar. Återbetalning vid reklamation sker med samma betalsätt som vid köpet. I samband med reklamation har du rätt till ersättning för skäliga kringkostnader som reklamationen medfört exempelvis resekostnader och frakt. Vid tvister som vi inte lyckas lösa tillsammans, rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden. Vi följer alltid nämndens rekommendation.
ÅTERBETALNING
Om du nyttjar din ångerrätt betalar vi tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan.
Läs mer om distansavtalslagen hos Konsumentverket: http://www.konsumentverket.se/
INTEGRITETSPOLICY
När du lägger din beställning hos oss behöver du uppge vissa personuppgifter. BERO Rid & Sport ansvarar för samtliga uppgifter som du lämnar i kontakt med oss vilket kan vara på hemsidan, via telefon eller på e-post. Vi ansvarar för att dina personuppgifter behandlas på ett säkert sätt och att GDPR följs. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt personuppgiftslagen (PUL) rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
Vi lagrar också cookies for att kunna mäta sidans prestanda.